W Lidl Polska kobiety stanowią blisko ¾ osób zatrudnionych. W odpowiedzi na ich potrzeby powstała inicjatywa zamontowania w damskich łazienkach różowych skrzyneczek, które wypełnione są niezbędnymi artykułami higienicznymi.
Lidl Polska jako pracodawca myśli o potrzebach swoich pracowniczek i chce wspierać kobiety aktywne zawodowo w każdej sytuacji. Dlatego też firma zdecydowała się zapewnić dostęp do bezpłatnych środków higienicznych. Działanie jest wyjściem naprzeciw potrzebom pracowniczek, które od teraz w miejscu pracy mogą mieć dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Chodzi tutaj o komfort, wygodę oraz łatwy dostęp do środków, które są im potrzebne.
W ubiegłym roku w Lidl Polska przetestowano rozwiązanie na mniejszą skalę. Różowe skrzyneczki z hasłem „#KOBIETY” pojawiły się między marcem a majem 2023 r. w Biurach Sprzedaży Pruszcz Gdański i Tarnów. Osoby zatrudnione w firmie pozytywnie odnosiły się do akcji: Uważam że pomysł jest świetny. Czuję się wyróżniona i doceniona, bo my – kobiety – też chodzimy do pracy w tak zwanych "dniach niedyspozycyjnych” – mówiła jedna z pracowniczek.
Do końca stycznia skrzynki będą zamontowane we wszystkich damskich toaletach w sklepach, magazynach oraz biurach. Skrzyneczek jest w sumie ponad 1000 w całej firmie. W środku znajdują się tampony, wkładki higieniczne, podpaski oraz chusteczki do higieny intymnej. Artykuły będą systematycznie uzupełnianie.
Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć wygodę, wprowadziliśmy skrzynki w damskich toaletach, gromadzące najpotrzebniejsze kobiece produkty. Skrzyneczki #Kobiety zostały już zamontowane w większości naszych biur, sklepów i magazynów, a w styczniu zakończymy ich instalację w dwóch ostatnich Biurach Sprzedaży. Jestem przekonana, że ten gest nie tylko poprawi komfort kobiet w naszej firmie, ale również dzięki niemu stworzymy środowisko, w którym podpaski i tampony będą traktowane na równi z innymi podstawowymi artykułami codziennego użytku. Osobiście cieszy mnie fakt, że inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem – mówi Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.
Projekt wpisuje się w politykę Lidl Polska dotyczącą różnorodności oraz wspierania kobiet w organizacji. W 2020 roku, aby aktywnie wspierać równość płci i wzmacniać pozycję kobiet w biznesie, Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact. W 2022 roku rozszerzono współpracę z UNGC o działania edukacyjne, poprzez przystąpienie do Programu „Business & Human Rights”. Fundamentami naszej kultury organizacyjnej Lidl Polska są idea fair pay oraz polityka równości płacowej. W ramach promowania wartości organizacji, ustanowiono między innymi nagrodę „Lidl Fair Pay”, której celem jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej. Działania Lidl Polska na rzecz pracowników regularnie zostają docenione – w tym roku już po raz 11. firma otrzymała nagrodę Top Employer.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/rozowe-skrzyneczki-w-miejscu-pracy-lidl-polska-wspiera-kobiety